Przejdź do głównej treści

Wniosek Rodzina 800+

    Program „Rodzina 800 plus” to wsparcie rodzin w częściowym pokryciu wydatków związanych z wychowywaniem dziecka, w tym z opieką nad nim i zaspokojeniem jego potrzeb życiowych.

    W ramach programu "Rodzina 800 plus" rodzinom z dziećmi na utrzymaniu przysługuje świadczenie wychowawcze na dziecko w wieku do ukończenia 18 roku życia, bez względu na dochód osiągany przez rodzinę. 

     

     Jak złożyć wniosek o świadczenie Rodzina 800+ w systemie bankowości internetowej MBS Banku?

    1. Zaloguj się do swojej bankowości internetowej eBankNet
    2. Wybierz kafelek "Wnioski"
    3. Wybierz opcję "Wnioski eximee" i zaznacz swój rachunek
    4. System wypełnia dane osoby składającej wniosek - sprawdź poprawność danych ( jeśli są niewłaściwe przed złożeniem wniosku skontaktuj się z bankiem w celu ich aktualizacji)

    20250218 eximee1

    1. Wybierz właściwy wniosek i postępuj zgodnie z dalszymi poleceniami

    20250218 eximee2

    Przydatne informacje

    Jak złożyć wniosek?

    Wniosek możesz złożyć wyłącznie drogą elektroniczną przez:

    • portal Empatia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej
    • Platformę Usług Elektronicznych ZUS
    • bankowość elektroniczną MBS Banku - złóż wniosek

     

    Jeżeli wniosek na nowy okres świadczeniowy zostanie złożony od 1 lutego do 30 czerwca 2025 r., ZUS przyzna prawo do świadczenia od początku okresu świadczeniowego, tj. od 1 czerwca 2025 r. do 31 maja 2026 r.

    W przypadku, gdy wniosek zostanie złożony w trakcie trwania okresu, po 30 czerwca 2025 r., prawo do świadczenia zostanie przyznane od miesiąca złożenia wniosku do końca okresu świadczeniowego.

    Jak otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia?

    Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS. Informację o tym otrzymasz także mailem na adres, który podasz we wniosku. O przyznaniu świadczenia na każde dziecko otrzymasz oddzielną informację.

    Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną w Twojej sprawie. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS. Informację o tym, że na Twoim profilu na PUE ZUS jest decyzja, otrzymasz na adres mailowy, a także na numer telefonu, które podasz we wniosku.
    Jeśli złożysz wniosek przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia i chcesz:

    • skorygować wniosek – złóż elektronicznie nowy wniosek o świadczenie dobry start z prawidłowymi danymi
    • dołączyć załącznik do wysłanego wniosku – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i skorzystaj z funkcji [Uzupełnij wniosek], która dostępna jest na portalu w zakładce [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].

    Ważne
    Na portalu PUE ZUS znajdzie się cała korespondencja z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie 300+ (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

    Decyzję o przyznaniu świadczenia w ramach rządowego Programu Dobry Start podejmuje ZUS. Rola banku ogranicza się do weryfikacji tożsamości wnioskującego i umożliwienia swoim Klientom złożenia wniosku.

    Gdzie otrzymasz pomoc?
    Więcej informacji?

    Więcej informacji znajduje się na stronie https://www.gov.pl/web/rodzina/rodzina-500-plus

    Znajdziesz nas też tutaj