Przejdź do głównej treści

Wniosek Dobry Start 300+

    Program Dobry Start 300+ to wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.

    Wnioski mogą składać rodzice uczniów:

    • w wieku do 20 lat,
    • w wieku do 24 lat (w przypadku ucznia z niepełnosprawnością),

    bez względu na dochód rodziny.

     

    Jak złożyć wniosek o świadczenie 300+ w systemie bankowości internetowej MBS Banku?

     

    1. Zaloguj się do swojej bankowości internetowej eBankNet
    2. Wybierz kafelek "Wnioski"
    3. Wybierz opcję "Wnioski eximee" i zaznacz swój rachunek
    4. System wypełnia dane osoby składającej wniosek - sprawdź poprawność danych ( jeśli są niewłaściwe przed złożeniem wniosku skontaktuj się z bankiem w celu ich aktualizacji)

    20250218 eximee1

    1. Wybierz właściwy wniosek i postępuj zgodnie z dalszymi poleceniami

    20250218 eximee2

    Przydatne informacje

    Kto może złożyć wniosek o świadczenie przez bankowość elektroniczną?

    Rodzic,

    • jeśli dziecko nie mieszka z obojgiem rodziców – wniosek składa ten rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem,
    • jeśli dzieckiem opiekuje się równocześnie oboje rodziców, to świadczenie otrzyma ten, kto pierwszy złoży wniosek,
    • gdy drugi rodzic złoży wniosek o świadczenie po innym rodzicu, ZUS ustali, kto sprawuje opiekę na dzieckiem.
    Jak złożyć wniosek?

    Wniosek możesz złożyć wyłącznie drogą elektroniczną przez:

    • portal Empatia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej
    • Platformę Usług Elektronicznych ZUS
    • bankowość elektroniczną MBS Banku - złóż wniosek

    Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2025 r.

    Jak otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia?

    Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS. Informację o tym otrzymasz także mailem na adres, który podasz we wniosku. O przyznaniu świadczenia na każde dziecko otrzymasz oddzielną informację.

    Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną w Twojej sprawie. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS. Informację o tym, że na Twoim profilu na PUE ZUS jest decyzja, otrzymasz na adres mailowy, a także na numer telefonu, które podasz we wniosku.
    Jeśli złożysz wniosek przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia i chcesz:

    • skorygować wniosek – złóż elektronicznie nowy wniosek o świadczenie dobry start z prawidłowymi danymi
    • dołączyć załącznik do wysłanego wniosku – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i skorzystaj z funkcji [Uzupełnij wniosek], która dostępna jest na portalu w zakładce [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].

    Ważne
    Na portalu PUE ZUS znajdzie się cała korespondencja z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie 300+ (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

    Decyzję o przyznaniu świadczenia w ramach rządowego Programu Dobry Start podejmuje ZUS. Rola banku ogranicza się do weryfikacji tożsamości wnioskującego i umożliwienia swoim Klientom złożenia wniosku.

    Gdzie otrzymasz pomoc?
    Więcej informacji?

    Więcej informacji znajduje się na stronie https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start

    Znajdziesz nas też tutaj