Występują próby podszywania się przez oszustów pod pracowników Banku. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer placówki naszego Banku.
Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.
Pamiętaj:
Pracownicy Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;
Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek.
Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z pracownikiem placówki Banku. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z pracownikiem placówki Banku .