Ostrzeżenie przed oszustami!
Szanowni Państwo,
W trosce o bezpieczeństwo, z uwagi na otrzymywane sygnały dotyczące oszustw, apelujemy do Państwa o bezwzględną czujność i rozsądek.
Przestępcy nie ustają w wymyślaniu nowych metod, za pomocą których próbują wyłudzić pieniądze.
Ostrzegamy, że oszuści:
- podszywają się pod dowolny numer telefonu w tym infolinię kartową, gdzie podają się za pracownika banku lub pracownika infolinii kartowej i proszą o podanie numeru karty płatniczej. Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego numeru karty płatniczej lub trzy cyfrowego kodu z karty CVV;
- mogą także poprosić o dane do logowania do bankowości elektronicznej - ze względów bezpieczeństwa zalecą, abyś się nie logował do bankowości, co da oszustom więcej czasu na kradzież środków z rachunku.
Nigdy nie należy:
- podawać przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej;
- nie instalować dodatkowego oprogramowania;
- nie przekazywać telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
Pracownik Banku nigdy nie prosi o dane do logowania.
Zalecamy zachowanie ostrożności, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje.
Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj bezpośrednio z placówką Banku - zobacz nr telefonu - lub zadzwoń na infolinię Banku pod numer wskazany na karcie.